Een weekje vrij!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Keuper - WaarBenJij.nu Een weekje vrij!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marleen Keuper - WaarBenJij.nu

Een weekje vrij!!

Blijf op de hoogte en volg Marleen Keuper

29 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Het duurde even maar hier toch weer een verhaal uit het warme Suriname. De tijd vliegt voorbij, ik zit nu op de helft van mijn verblijf in Suriname. Sommige dagen vliegen voorbij en sommige lijken voorbij te kruipen.

Vorige week heb ik 2 dagen op de OK meegelopen, en dat was een mooie ervaring. Zo bang dat ik was om flauw vallen door al het bloed, zo goed ging het eigenlijk. En stond ik met me neus boven elke operatie wat plaats vond. Dit natuurlijk met me groene OK pakkie aan. Vond het zelf erg bijzonder om te zien hoeveel verschillende nationaliteiten er zich in een OK bevonden. De arts is Surinaams, de anesthesist Chinees en een Nederlandse, en de assistenten variëren van Surinaams tot Hindoestaans. Ik heb verschillende operaties meegemaakt, ik zal jullie de vaktermen besparen maar het waren stuk voor stuk interessante en indrukwekkende operaties.

Vorige week zaterdag was het dan zo ver, mijn zus kwam op bezoek! De vrijdag nacht ben ik 3 keer klaar wakker geworden met de intentie dat ik mijn zus op kon gaan halen, maar helaas was de tijd nog niet zover en moest ik toch weer verder gaan slapen.
Eva een huisgenoot ging met me mee naar het vliegveld zanderij, en dat was maar goed ook want hoe gek het ook is, ik was zenuwachtig van de spanning. Na een lang wachten gingen eindelijk de schuifdeuren open en kwam mijn zus daar aangelopen.
In de weken hiervoor had ik al extra dagen stage gelopen zodat ik vrij zou zijn als mijn zus kwam, en dat was ook maar goed. Zo konden we mooi alles uit een veel te korte week halen.
Me zus moest een beetje wennen aan de hitte dus de eerste dagen zijn we maar kleine normale bezigheden gedaan, tenminste wat voor mijn normaal en wat voor mijn zus al een hele ervaring was. Zoals boodschappen doen op de fiets. Sabine kwam op het goede idee om een voorraad in te slaan voor mij, dus de hele winkel wagen lag vol met van alles en nog wat. Toen we bij de fietsen aan kwam was het wel even een momentje van ojaa we zijn op de fiets. Maar na fanatiek en slim alles in te pakken is het ons gelukt om de boodschappen plus ons zelf veilig thuis te brengen.
Woensdag ochtend werden we om half 10 opgehaald door de taxi jeff om ons naar het hotel krasnapolsky te brengen want vandaar uit zullen ze ons ophalen om naar berg en dal te gaan. Berg en dal is een resort waar je activiteiten kan doen, en kan relaxen. En mijn zus kwam met het goede idee om daar een nachtje te gaan slapen.
Ons verblijf was een luxe boomhut met airco, en jaja warm water!! Ik moet me namelijk al 7 weken met koud water zoet houden. Na onze boomhut even goed bezichtigd te hebben gingen we een boswandeling maken op berg en dal. We hadden geluk want het was echt een privé wandeling me zus en ik en de gids. Na de berg opgelopen te hebben, genoten te hebben van het uitzicht, en weer bezweet naar beneden te hebben gelopen wat het tijd om te gaan relaxen aan het zwembad en ja dan zal je net zien, lig je aan het zwembad gaat de zon weg. Na dat me zus en ik genoten hadden van de avondmaal (wat inhield rijst met kip of vis) en de heerlijke cocktails was het zo laat dat we naar onze boomhut terug liepen. Op een gegeven moment was het tijd om na bed te gaan en wou ik mijn tanden gaan poesten wat blijkt nou er komt geen water uit de kraan! Mijn zus komt niet bij van het lachen, wat jah een van de dingen waar ik me op verheugd had was het warme water! Na een belletje met de receptie kon ik er uit halen dat er een probleempje was en dat dit over een uurtje opgelost zou zijn. Nou oke dat kan natuurlijk, we hadden nog flesjes water dus wij redde ons wel. Na een heerlijke nacht geslapen te hebben in een hemelbed niet bezweet wakker te worden want je wordt niet je kamer uit gebrand. Kwamen we tot de ontdekking dat er nog steeds geen water uit de kraan kwam! De receptie bellen had geen nut, want die namen niet op. Dan maar eerst ontbijten dachten we want om 10 uur moesten we paraat staan voor onze kabelbaantour. Bij het melden van de receptie zijden ze dat het over 5 minuten opgelost zou zijn. Dus ik zal toch mijn warme douche krijgen. Nou het waren blijkbaar de Surinaamse 5 minuten want 1 uur later komt er nog steeds geen water uit de kraan. Na wat geklaag hadden we het voor elkaar dat ik dan ergens anders van een warme douche zou kunnen genieten. Maarja tijdens het opruimen van onze spullen kwam er opeens water uit de kraan en hebben we ons nog heerlijk kort kunnen douchen met warm water. Dit was puur mazzel want 10 minuten later kwam er weer geen water uit de kraan.
De kabelbaanparkoer was een hele belevenis en oo zo mooi. Met de kabelbaan door de jungle en over de Surinaamse rivier. Het is maar goed dat er gidsen bij waren anders was ik meerdere keren met volle vaart tegen bomen aan geknald maar dat is me gelukkig bespaart gebleven.
Helaas waren deze 2 dagen veel te snel voorbij want na de kabelbanen was het tijd om weer terug te gaan naar de drukke stad.
Vrijdagmiddag hebben ik en sabine een dolfijnen tour gedaan, en deze was zeer de moeite waard, ik had niet goed de beschrijving gelezen van de trip dus ik verbaasde me over alles wat we gingen doen. Dolfijnen bekijken, surinaamse snacks eten, rond lopen in een soort van krottenwijk, en genieten van de zonsondergang.

Zaterdag was het dan helaas zover dat me zus weer terug moest naar het koude kikkerlandje. Gelukkig heeft me zus zoveel foto’s en filmpjes gemaakt dat ik nog lang na kan genieten van deze gezellige en geweldige zussenweek.
Tot zover het nieuws vanuit het ozo warme Suriname!

Liefs Marleen

  • 29 Oktober 2012 - 08:45

    Benni Bakker:

    Goed te lezen dat jullie samen een leuke week hebben gehad.
    Genieten hoort ook bij het leven.
    Succes verder daar in de warmte, wij doen het wel even met de kou.

    groetjes van ons

  • 29 Oktober 2012 - 12:08

    Mama:

    Wat een bijzondere week hebben jullie samen gehad
    liefs Mam


  • 29 Oktober 2012 - 12:39

    Truus En Bertus:

    Hallo Marleen.

    Wat hebben jullie genoten samen .
    Echt een zussen week.
    Hier kunnen jullie straks nog lang van na genieten.


    Groetjes van Bertus en Truus.

  • 30 Oktober 2012 - 13:37

    Henk En Tonny:

    Hallo Marleen

    Fijn dat jullie zo genoten hebben vorige week.

    Wel heel erg warm daar, of begint het een beetje te wennen.

    We zijn toch blij dat het hier iets frisser is.

    HARTELIJKE GROETEN VAN ONS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen Keuper

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 9343

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 23 December 2012

Stage lopen in Paramaribo

Landen bezocht: